به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

۵ دغدغه اصلی کسانی که به دنبال خرید روغن گیاهی مو هستند

روغن رویش مجدد مو

ریزش مو و انتخاب بهترین خرید روغن گیاهی مو از جمله نگرانی‌های شایع بسیاری از افراد به ویژه خانم‌های جوان است. به عبارت بهتر تقریبا می‌توان گفت هیچ کس تمایل ندارد وقتی مشغول شانه کردن موهای خود است یا زمانی که موهایش را در حمام می‌شوید تعدادی از موهایش را هرچند کم، روی دست‌هایش یا کف حمام ببیند. با این حال هنوز هم برخی افراد با وجود رسیدگی به سلامت پوست و موی خود همچنان درگیر ریزش مو هستند و با کسب اطلاعات نادرست و انجام اقدامات نامناسب به این مشکل رایج دامن می‌زنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به پنج دغدغه افرادی که به دنبال خرید روغن گیاهی مو خود هستند، بپردازیم. از جمله مهمترین دغدغه‌های این دسته از افراد می‌توان به هزینه کاشت مو، آسانی یا سختی روش، میزان اثر بخشی، ماندگاری، عوارض، سلامت روش، استفاده از روغن رویش مجدد مو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

راهنمای خرید روغن گیاهی مو

۱. چه میزان ریزش مو را می‌توان عادی قلمداد کرد؟

دانستن این نکته ضروری است که در افراد بالغ روزانه بین ۷۵ تا ۱۲۵ عدد مو از سر می‌ریزد و موی جدید جای آن‌ها را می‌گیرد. نکته اینجاست که تا وقتی تعادل میان این دو روند برقرار باشد مشکلی به وجود نمی‌آید اما در صورت ادامه نادرست این روند ریزش مو به امری غیرطبیعی تبدیل می‌شود.

۲. شایع‌ترین علل ریزش مو در مردان و زنان

ریزش مو دلایل مختلفی دارداما از جمله شایع‌ترین دلایل ریزش مو می‌توان به علل موروثی و بیماری اشاره کرد.

  • ریش مو ناشی از وراثت

باید بدانید که استعداد ژنتیکی دلیل اغلب طاس شدگی‌ها محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، ریزش مو قسمتی از آرایش ژنتیکی هر فرد است و این صفت ژنتیکی فردی، در واقع همان صفت طاسی مردانگی است. علاوه‌بر این؛ معمول‌ترین علت کاهش مو، طاسی ژنتیکی یا کم مو شدن ژنتیکی نامیده می‌شود.

  • ریزش مو ناشی از بیماری، شرایط خاص فیزیکی یا درمان برخی بیماری‌ها:

از جمله مواردی که در این گروه جای می‌گیرند، می‌توان به تب بالا، بیماری تیروئید، زایمان، کمبود پروتئین غذا، کمبود آهن، درمان‌ای مربوط به بیماری سرطان، مصرف داروهای خاص و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

۳. هزینه کاشت مو چقدر است؟

قیمت کاشت مو با توجه به شرایط مشخصی تعیین می‌شود. برخی افراد بر این باورند که هزینه کاشت مو بسیار زیاد است و از این‌رو از انجام آن منصرف می‌شوند. اما لازم است بدانید، هزینه کاشت مو با توجه به روش مورد استفاده بر اساس نظر متخصصین کاملا متغیر است.

روغن افزایش ضخامت مو

ماساژ منظم پوست سر با روغن کرچک از جمله ساده‌ترین روش‌ها برای داشتن موهای ضخیم‌تر است. از آن‌جایی که این روغن دارای ویسکوزیته بالایی است، پوشش مناسبی را روی موهای شما ایجاد می‌کند و علاوه‌بر این مانع ریزش آن‌ها می‌شود.

همچنین؛ روغن کرچک حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب است و از این طریق موجب بهبود رشد موها می‌شود بنابراین انتخاب آن به عنوان روغن افزایش ضخامت مو گزینه خوبی است.

خرید روغن گیاهی مو

اگر قصد خرید روغن گیاهی مو را دارید قطعا می‌دانید که فروشگاه‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای این منظور کافی است یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت یا فضای مجازی داشته باشید تا به طیف وسیعی از صفحات مجازی و فروشگاه‌های فعال در این زمینه دست یابید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید روغن گیاهی مو حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید و نظر وی را جویا شوید تا از این طریق بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. همچنین پیش از هر چیز از اعتبار فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید چرا که انتخاب و خرید روغن رویش مجدد مو به معیارهایی همچون کیفیت روغن و اعتبار فروشگاه بستگی دارد.

روغن گیاهی برای موهای آسیب دیده

۴. ماندگاری کاشت مو

اغلب افرادی که به مراکز معتبر کاشت مو مراجعه می‌کنند مهمترین سوالشان در این زمینه، میزان ماندگاری کاشت مو است.

ماندگاری کاشت مو به گزینه‌های مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از موهای 100 درصد طبیعی

اولین عاملی که دارای نقش کلیدی در ماندگاری کاشت مو است، استفاده از موهای 100 درصد طبیعی است. این در حالی است که در برخی از روش‌ها این موها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

  • شبکه شبیه سازی

دومین عاملی که در ماندگاری کاشت مو اثربخش است شبکه شبیه‌سازی شده است. اگر این شبکه از نانو باشد می‌توان آن را بهترین نوع این گزینه دانست.

  • نوع ترمیم مو

این گزینه نیز یکی دیگر از موارد مهم برای ماندگاری کاشت مو محسوب می‌شود.

  • روش مورد استفاده برای ترمیم موها

روشی که برای این منظور استفاده می‌شود بسیار مهم است و نقش بسزایی در ماندگاری ترمیم مو دارد.

۵. عوارض کاشت مو

کاشت مو نیز مانند سایر روش‌های مورد استفاده به منظور زیبایی دارای مزایایی است و البته عوارضی نیز به دنبال دارد که از جمله شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش
  • بی‌حسی
  • سکسکه
  • کیست‌‎ها
  • خونریزی
  • ایجاد زخم
  • تورم پس از جراحی
  • التهاب فولیکول مو
  • نازک شدن تار مو
  • لیکن پلانوپیلاریس (LPP)

خرید روغن گیاهی مو و ریش

پس از سن بلوغ بسیاری از پسران شاهد رشد ریش در صورت خود هستند حال در این میان افراد زیادی هستند که تمایل دارند ریش و سبیل‌های پرپشتی داشته باشند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد رشد مو و همچنیئ رشد ریش و سبیل بسیار به ژنتیک فرد بستگی دارد. همچنین بهره‌مندی از رژیم غذایی سالم، خواب کافی، پاکسازی پوست صورت و ماساژ آن نیز می‌تواند رشد ریش و سبیل را تقویت کند.

اگر قصد خرید روغن گیاهی برای ریش‌های خود دارید باید بدانید فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید چند نمونه از روغن‌های گیاهی توصیه شده برای این منظور که در ادامه معرفی می‌کنیم را با مشورت پزشک خود از این فروشگاه‌ها خریداری کنید.

  • روغن سیاه‌دانه
  • روغن رزماری و اسطوخودوس
  • روغن مورد و آمله
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن اوکالیپتوس

خرید روغن گیاهی مو و ابرو

همان‌طور که می‌دانید ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند و از این‎رو بهره‌مندی از ابروهای پرپشت و زیبا جلوه خاصی به صورت افراد می‌بخشد. اما در آنسوی ماجرا نیز ریزش موی ابرو همواره موجب ناراحتی به خصوص در خانم‌ها می‌شود.

راهکارهای متنوعی به منظور جلوگیری از ریزش موی ابرو ارائه شده است که از جمله آن‌ها استفاده از روغن‌های گیاهی است.

برای جلوگیری از ریزش ابروها می‌توانید از روغن‌هایی مانند نارگیل، زیتون و کرچک استفاده کنید. اگر قصد خرید روغن گیاهی برای ابرو دارید باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید با استفاده از راهنمایی‌های وی بهترین محصول در این زمینه را خریداری کنید.