به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

۱۴ تأثیر روغن گیاهی برای ریش آقایان

روغن گیاهی برای تقویت ریش آقایان

۱۴ تأثیر روغن گیاهی برای ریش آقایان

اکثر آقایان برای جذاب‌تر به نظر رسیدن تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند؛ طوری که عده‌ای برای برخورداری از آن به کاشت مو و انواع روش‌های جراحی یا شیمیایی دست می‌زنند اما با توجه به عوارض احتمالی این روش‌ها، استفاده از روش‌های طبیعی مانند روغن گیاهی برای ریش آقایان و سبیل پر پشت‌تر مطمئنا بیشتر مورد پسند است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روغن‌های گیاهی و تاثیر آن‌ها بر ریش مردان بیشتر آشنا کنیم پس چنانچه شما نیز از مشکل کم پشتی موهای این ناحیه رنج می‌برید در ادامه با ما همراه باشید.

 

عوامل دخیل در کم پشتی ریش و سبیل

برای برطرف کردن مشکل کم پشتی موهای ریش آقایان ابتدا باید علت اصلی مشکل خود را بیابید چرا که اگر مثلا مشکل شما مربوط به تاثیر عوامل ژنتیکی باشد برطرف کردن آن تقریبا غیر ممکن است اما در صورتی که موهایتان در اثر عواملی چون کمبود ویتامین‌ها، سطح تستوسترون، نوع تغذیه یا سایر عوامل محیطی و سبک زندگی باشد برطرف کردن آن راحت‌تر خواهد بود.

 

روغن‌ گیاهی برای ریش و سبیل آقایان

خرید روغن گیاهی برای ریش

 

بیشتر بخوانید : اصول نگهداری ریش و سبیل با روغن گیاهی برای ریش

 

1. روغن نارگیل  و افزایش گردش خون در پوست صورت

استفاده از روغن نارگیل به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها در تقویت و پرپشت کردن موهای ریش شناخته شده است. تاثیر روغن نارگیل به گونه‌ای است که با افزایش گردش خون در پوست صورت و کمک به آبرسانی، فولیکول‌های مو را تقویت و رشد مو را تا حد زیادی تحریک می‌کند. علاوه بر تاثیر بی‌نظیری که دارد از دیگر مزایای این روغن می‌توان به در دسترس بودن و ارزان بودن آن اشاره کرد.

این روغن با برخورداری از اسیدهای چرب مفید موهای ریش شما را از خشکی و شکنندگی محافظت می‌کند و موهایی لطیف و براق به شما هدیه خواهد کرد. علاوه بر این، وجود ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی فراوان در ترکیب روغن نارگیل باعث شده است که ماساژ آن روی پوست صورت رشد مجدد موها را نیز تحریک و آن‌ها را کاملا نرم و براق کند.

روغن گیاهی برای ریش

 2. روغن آرگان و ترمیم موهای آسیب دیده

احتمالا نام روغن آرگان را در میان محصولات آرایشی و بهداشتی زیاد شنیده‌اید و از تاثیر آن روی انواع مشکلات و بیماری‌ها باخبر باشید. روغن آرگان که از میوه درخت آرگان بومی کشور مراکش تهیه می‌شود مقادیر زیادی از اسیدهای چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا 6 و 9، آنتی اکسیدان و لینوئیک اسید را در خود جای داده است که وجود این مواد و ویتامین‌ها می‌تواند دلیلی بر خاصیت فوق‌العاده این روغن گیاهی برای ریش باشد.

یکی از مهم‌ترین موارد مصرف روغن آرگان که افراد بومی مراکش به صورت عمده از آن استفاده می‌کنند استعمال آن روی پوست و مو است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین آ زیاد، پوست و مو را تغذیه و موهای آسیب دیده را نیز به شکل شگفت‌انگیزی ترمیم می‌کند؛ بنابراین استفاده از آن روی ریش و سبیل‌های کم پشت علاوه بر این که موهای موجود را تقویت می‌کند به تحریک رشد مجدد مو نیز کمک می‌کند.

روغن گیاهی برای افزایش ریش آقایان

3. روغن رزماری و تقویت و لطافت موها

یکی دیگر از روغن‌های مفید برای تقویت ریش روغن رزماری است. این روغن یک روغن چند منظوره است که علاوه بر اثری که روی تقویت و لطافت موها دارد آن‌ها را درخشنده، براق و زیبا می‌کند و اثرات ضدمیکروبی آن شما را از بروز هر گونه عفونت مصون نگه می‌دارد. روغن رزماری با توجه به نفوذپذیری بالا و تاثیری که بر افزایش جریان خون دارد می‌تواند موجب خون رسانی بیشتر به ریشه مو شود و علاوه بر این که روی جلوگیری از ریزش مو تاثیر دارد باعث رویش مجدد موهای نازک و آسیب دیده ریش و تحریک رشد مو شود.

علاوه بر این اگر می‌خواهید در کنار تقویت موهای ریش، خود را از شر پوست چرب و آکنه راحت کنید و پوستتان را سم زدایی کنید روغن رزماری انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که خاصیت سم زدایی و حذف چربی از روی صورت در این روغن باعث می‌شود که موها به راحتی از محل رویش خود سر در بیاورند و مزاحمتی برای رشد آن‌ها ایجاد نشود.

 

بیشتر بخوانید : روغن جلوگیری از ریزش مو و پرطرفدارترین روغن رویش مجدد مو

 

4. روغن اکالیپتوس با تاثیر ضد عفونی کنندگی و ضد قارچ

روغن اکالیپتوس یک معجزه‌گر به تمام معناست که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. یکی از کاربردهای عمده این روغن گیاهی برای ریش و سبیل کمک به تقویت آن‌ها است؛ به ین صورت که با خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد قارچ خود پوست را از رشد میکروب‌ها در امان نگه می‌دارد و از آسیب رسیدن به موها توسط عوامل عفونی جلوگیری می‌کند. همچنین روغن اکالیپتوس باعث می‌شود موها انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و ضعیف و شکننده نشوند.

یکی از مواردی که می‌تواند در رشد موها تاثیر به سزایی داشته باشد استرس است. این روغن معطر با خاصیت آرام بخشی خود استرس و خستگی را از شما دور می‌کند به همین دلیل از این جهت نیز می‌تواند به طور غیر مستقیم در تقویت موها موثر باشد. علاوه بر این، روغن اکالیپتوس جریان خون را در فولیکول‌های مو بهبود می‌بخشد که این مورد باعث جریان یافتن مواد مغذی به سمت موها و تغذیه مناسب آن‌ها می‌شود.

روغن گیاهی برای ریش های آسیب دیده

همچنین این روغن با افزایش تولید سرامید که نوعی لیپید طبیعی در تار مو به حساب می‌آید و از کوتیکول مو محافظت می‌کند استحکام و انعطاف‌پذیری موها را تا حد زیادی بیشتر می‌کند. همه این موارد می‌توانند دلایل محکمی برای استفاده از روغن اکالیپتوس در درمان ریش و سبیل کم پشت باشند.

5. روغن آووکادو مرطوب ماندن فولیکول‌های مو

روغن آووکادو یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای محافظت و تغذیه پوست و مو است. از ویژگی‌های این روغن می‌توان به سبک بودن و راحتی جذب آن اشاره کرد که این ویژگی باعث می‌شود فولیکول‌های مو همیشه مرطوب نگه داشته شوند و به آب رسانی موها کمک کند. از مواد موجود در این روغن می‌توان به ویتامین‌های آ، دی، ای، ب 6 و آمینواسیدها و فولیک اسید اشاره کرد که برای سالم نگه داشتن انواع موها ضروری هستند.

برای این که در استفاده از این روغن گیاهی برای ریش نتیجه مطلوب را دریافت کنید می‌توانید آن را با انواع دیگری از روغن‌های گیاهی مغذی مانند روغن زیتون ترکیب کنید. علاوه بر این از دیگر خواص روغن آووکادو می‌توان به خاصیت ضد آفتابی و محافظت کنندگی آن در برابر نور خورشید اشاره کرد که این ویژگی باعث می‌شود تا با استفاده از آن علاوه بر محافظت و تقویت مو، پوست خود را نیز در برابر مضرات نور خورشید محافظت کنید.

بیشتر بخوانید : 9 عامل خیلی مهم و ساده که باعث درمان قطعی ریزش مو میشود!!

 

6. روغن بادام شیرین و بازسازی سطح پوست

یکی دیگر از روغن‌های بسیار خوب و رایجی که معمولا مردان از آن برای تقویت موهای ریش و سبیل استفاده می‌کنند روغن بادام شیرین است. این روغن علاوه بر این که در تقویت موها و استحکام آن‌ها تاثیر به سزایی دارد با برخورداری از پروتئین‌ها در ساختار خود به بازسازی سطح پوست نیز کمک شایانی می‌کند و با توجه خاصیت ضد آلرژیکی که دارد مانع از بروز هر گونه مشکل حساسیتی در پوست صورت می‌شود. این روغن با دارا بودن مقادیر زیادی از منیزیم، روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی مفید در ترکیب خود از ریزش موهای ریش و نازک شدن آن‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

روغن های گیاهی برای رویش ریش آقایان

7. روغن هسته انگور و تحریک و فعال‌سازی رشد مجدد پیاز مو

روغنی که از هسته انگور به دست می‌آید از سالم‌ترین و مغذی‌ترین روغن‌هاست که هیچ گونه سدیم و کلسترولی در آن وجود ندارد در حالی که میزان اسیدهای چرب غیر اشباع در آن تا 90 درصد نیز می‌رسد. علاوه بر این خاصیت آنتی اکسیدانی در این روغن تا 50 برابر بیشتر از ویتامین ای و تا 20 برابر بیشتر از ویتامین سی است. این روغن گیاهی برای ریش یک ترکیب بی‌نظیر است که باعث تحریک و فعال‌سازی رشد مجدد پیاز مو می‌شود و یک مرطوب کننده بسیار عالی برای پوست‌های حساس به حساب می‌آید که مواد مغذی را نیز برای رشد مو فراهم می‌کند.

8. روغن کرچک با خاصیت رشد موها و استحکام

روغن کرچک نیز یکی از آن دسته روغن‌هایی است که نام آن به گوش همه ما آشناست. مصریان باستان اولین افرادی بودند که به خواص روغن کرچک پی بردند. این روغن با دارا بودن مقادیری از ویتامین ای و اسیدهای چرب، ماده‌ای عالی برای کمک به رشد موها و استحکام آن‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این، روغن کرچک با خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی خود از بروز هر گونه عفونت روی پوست و ایجاد شوره ریش جلوگیری به عمل می‌آورد.

معجزه روغن گیاهی برای ریش

 

9. روغن جوجوبا و حفظ تعادل چربی در پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

یکی از مواردی که باید در انتخاب روغن گیاهی برای ریش به آن توجه شود سازگاری آن روغن با پوست صورت و جلوگیری از بروز هر گونه آسیب و عارضه در پوست است. از روغن‌های بسیار مناسب برای این کار که در واقع نوعی موم گیاهی نیز به شمار می‌رود روغن گیاه جوجوبا است. این روغن به دلیل شباهت بسیار زیادی که به چربی طبیعی بدن دارد هیچ گونه مشکلی برای پوست صورت ایجاد نمی‌کند و برای استفاده در انواع پوست مناسب است.

در کنار آن با برخورداری از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های ای، بی و آ و همچنین ماده معدنی سلنیوم تاثیر مهمی بر رشد، تقویت و ضخامت موهای ریش دارد و از شکنندگی و آسیب دیدن آن‌ها تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با توجه به این که وجود جوش روی پوست می‌تواند روی رویش موها تاثیر منفی داشته باشد استفاده از روغن جوجوبا به دلیل حفظ تعادل چربی در پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه  موانع سر راه رشد موها را برطرف می‌کند.

10. روغن کنجد

در حالی که خواص کنجد بر هیچ یک از ما پوشیده نیست روغن کنجد نیز با داشتن مقادیر مختلفی از اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و ویتامین ای می‌تواند در تقویت و محافظت از موهای ریش و سبیل بسیار موثر باشد طوری که از این روغن در تهیه انوع مختلفی از کرم‌های مرطوب کننده، نرم کننده و ترمیم کننده پوست و مو استفاده می‌شود.

خرید روغن گیاهی برای افزایش ضخامت ریش و سبیل آقایان

11. روغن فندق دارای خاصیت تقویت مژه و ابرو

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید در زمینه پوست و مو روغن فندق است. این روغن علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی فوق العاده‌ای که روی موها دارد هیچ گونه آسیب و عارضه پوستی ایجاد نمی‌کند طوری که علاوه بر موهای ریش و سبیل می‌توانید از آن برای تقویت مژه و ابرو نیز استفاده کنید و پس از مصرف تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

12. روغن آمله و درخشندگی موها

آمله، آملا یا آملج به نوعی میوه گفته می‌شود که معمولا در جنگل‌های مرطوب هندوستان و نواحی از سیستان و بلوچستان رشد می‌کند. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین سی در ترکیب خود است. از میوه آمله روغنی استخراج می‎شود که هندی‌ها از آن برای تقویت موهای سر و صورت خود استفاده می‌کنند و درخشندگی و تیرگی موها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. ایرانیان قدیم نیز در دوران صفویه از این روغن گیاهی برای ریش و سبیل و تقویت موهای این نواحی استفاده می‌کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید : اصول نگهداری ریش و سبیل با روغن گیاهی برای ریش

ترکیبات روغن گیاهی برای ریش آقایان

13. روغن زیتون با خاصیت جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو

روغن زیتون به عنوان مادر روغن‌های گیاهی مفید شناخته شده است. این روغن با نفوذ عمقی که به ساختار موها دارد می‎‌تواند به مرطوب نگه داشتن آن‌ها بسیار کمک کند. علاوه بر این روغن زیتون دارای مقادیری آنتی اکسیدان در ترکیب خود است که از نازک شدن و ریزش موهای ریش و سبیل تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید روغنی که تهیه و خریداری می‌کنید مرغوب و باکیفیت باشد تا تاثیر بیشتری روی رشد و استحکام موهایتان بر جا بگذارد.

14. ترکیب چند روغن گیاهی برای ریش و سبیل پر پشت‌تر

ترکیب‌های زیادی از روغن‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند تاثیر خوبی روی رشد موهای ریش و سبیل داشته باشند. تاثیر ترکیب چند روغن با هم می‌تواند از تاثیر یکی از آن‌ها به تنهایی بیشتر باشد و انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد مغذی را برای رشد و رویش مجدد در اختیار موها قرار دهد. یکی از این ترکیب‌های مفید ترکیب روغن جوجوبا با روغن لیمو ترش، روغن دارچین، روغن کندر، روغن نعنا و روغن درخت چای است که در صورت استفاده مداوم و ماساژ دادن ریش و سبیل با مقداری از آن می‌توانید ریش و سبیل پرپشت و بلندتری داشته باشید.

در پایان لازم به یادآوری است که اگر چه استفاده از روغن گیاهی برای ریش مردان می‌تواند بسیار موثر باشد اما توجه به مواردی مانند اصلاح تغذیه و بر طرف کردن مشکلات هورومونی و سایر عوامل دخیل در کم پشت شدن موهای ریش و سبیل نیز برای برطرف کردن دائمی مشکل شما لازم است.(oil-ir.com)