به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

روغن جلوگیری از ریزش مو و روغن رویش مو + معرفی روغن های گیاهی

روغن رویش مجدد مو و درمان ریزش

روغن جلوگیری از ریزش مو و روغن رویش مو :

ریزش مو، یکی از مشکلات اصلی این روزهای ما انسان ها است. کم پشت شدن موها و از دست دادنشان باعث کاهش جذابیت یک فرد می شود.استفاده از روغن جلوگیری از ریزش مو و روغن رویش مجدد مو را می توان از روش های طبیعی برای رشد و تقویت موها دانست.. این روش های طبیعی هیچ عوارضی در پی نخواهند داشت و بسیار موثر هستند.

البته بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی ریزش موی خود را پیدا کنید. بسیاری از اوقات موهای شما در اثر کم خونی، مشکلات هورمونی و… می ریزد. پزشک متخصص به شما کمک می کند تا دلیل اصلی ریزش مو را پیدا کرده و این مشکل را به صورت ریشه ای حل کنید.

اگر به دنبال روش های طبیعی و روغن رویش مجدد مو ها هستید، این نوشته را مطالعه کنید؛ زیرا قرار است شما را با ترکیب ها و روش های عالی برای رویش مجدد مو آشنا کنیم. خوشحال می شوید که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

روغن جلوگیری از ریزش مو

روغن های گیاهی برای رویش مجدد مو

روغن نعنا:

روغن نعنا، یک روغن موثر برای رویش مجدد مو های شما است. این روغن گیاهی جریان خون زیر پوست سر را افزایش می دهد و رشد موها را سریعتر می کند. از روغن نعنا برای درمان ریزش مو استفاده می شود.

روغن بابونه:

روغن بابونه، یکی از روغن های طبیعی موثر برای رویش مجدد مو های سر است. شما می توانید پوست سرتان را با روغن بابونه ماساژ دهید تا موهای جدید و جوان به جای موهای از دست رفته رشد کنند. روغن بابونه شوره سر را درمان می کند و باعث می شود موهایی نرم و مرطوب داشته باشید. روغن بابونه، آرام بخش اعصاب نیز هست و گزینه ای عالی برای تغذیه پوست و مو به حساب می آید.

بیشتر بخوانید : بهترین روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو

روغن رویش مجدد مو برای خانوم ها

روغن جوجوبا:

اگر موهای شما در اثر رنگ کردن، استفاده از شامپوهای شیمیایی و ژل ها خشک و شکننده شده است، می توانید آسیب موهای خود را با کمک روغن جوجوبا درمان کنید. روغن جوجوبا، باعث نرم شدن و آبرسانی به موهای شما می شود و در درمان ریزش مو هم تاثیر قابل توجهی دارد.روغن جوجوبا باعث درمان مشکلاتی مانند شوره سر، موخوره و خشکی مو می شود. اگر روغن جوجوبا را به پوست سر خود بمالید، این روغن فولیکول های موی شما را تمیز و مرطوب می کند و بستر رشد موهای جدید را نیز فراهم می کند. اگر به دنبال یک روغن گیاهی ضد باکتری و ضد قارچ هستید، روغن جوجوبا را تهیه کنید.

روغن زیتون:

تاثیر روغن زیتون برای سلامتی پوست و مو بر کسی پوشیده نیست. اگر موهای شما حساس است و درگیر ریزش مو هم هستید، می توانید از روغن زیتون برای رویش مجدد موهای خود استفاده کنید. روغن زیتون سرشار از فسفر، کلسیم و ویتامین E است که باعث نرم شدن، مقاوم شدن و درخشان شدن موهای شما می شود. این روغن گیاهی از آسیب های پوستی ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری می کند. با کمک روغن زیتون موهای شما زیبا و ضخیم می شود.

روغن آووکادو:

روغن آووکادو، یک روغن مغذی برای تقویت موها است و مشکل ریزش مو را برطرف می کند. در روغن آووکادو مقدار زیادی ویتامین D، ویتامین H، ویتامین E و ویتامین B وجود دارد که از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. با ماساژ دادن پوست سر با روغن آووکادو می توانید رشد مجدد موهای خود را به وضوح مشاهده کنید.

روغن آرگان:

روغن آرگان، از جمله پرطرفدارترین روش های طبیعی رویش مجدد مو است، شاید قیمت این روغن گیاهی کمی بالا باشد، اما واقعا نتیجه بخش است. بسیاری از افراد که از خوردن داروهای تقویت کننده مو نتیجه نگرفته اند، از روغن آرگان استفاده کرده و بسیار هم راضی بوده اند. روغن آرگان یکی از بهترین نرم کننده ها برای مو است و علاوه بر درمان موثر موخوره، به مو حالت می دهد. موهای خشک و بی حالت با استفاده از روغن آرگان، تقویت می شوند و سرعت رشد موها نیز چندین برابر می شود. شما می توانید کمی از روغن آرگان را در کف دستتان بریزید و با نوک انگشتان به کف سر و موهای خود بمالید.

روغن چریش:

یکی دیگر از روغن های گیاهی موثر برای رویش مجدد مو روغن چریش است. این روغن گیاهی، بوی بدی دارد اما تاثیر فوق العاده ای روی رویش مجدد موها خواهد داشت. دوبار در هفته موهای خود را با این روغن فوق العاده ماساژ دهید و سپس موها را با آب گرم بشویید.

روغن جلوگیری از ریزش مو

شما می توانید روغن های گیاهی معرفی شده و موثر برای رویش مجدد مو را باهم ترکیب کنید تا از خواص هرکدام از آنها بهره ببرید. مثلا می توانید روغن زیتون را با روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس به پوست سرتان بمالید. با ترکیب روغن های گیاهی، می توانید تمام پوست سر را ماساژ داده و میزان حساسیت و خشکی موهای خود را کاهش دهید. این موضوع باعث کاهش ریزش موهای سر شما خواهد شد.

روغن جلوگیری از ریزش مو

بیشتر بخوانید : 7 توصیه طب سنتی برای رویش مجدد مو

ترکیب دیگر از روغن رویش مجدد مو ، ترکیب روغن آووکادو و روغن بادام است. شما می توانید یک روغن غلیظ و یک روغن رقیق را باهم ترکیب کنید و سپس به موهای خود بمالید. اگر موهای خشکی دارید، می توانید درصد روغن های چرب مانند نارگیل و آووکادو را بیشتر کنید؛ اما اگر موهای شما چرب است، از روغن های رقیق تر مانند روغن زیتون، روغن بادام و روغن هسته زردآلو استفاده کنید. همچنین می توانید روغن رزماری و روغن آرگان را ترکیب کنید که این ترکیب یک ماده عالی برای رشد و تقویت موهای شما خواهد بود و باعث می شود خیلی سریع شاهد رویش مجدد موهای خود باشید.

در این نوشته با روغن های گیاهی موثر برای رویش مجدد مو آشنا شدید. با استفاده مداوم از این روغن ها می توانید شاهد رویش مجدد موهای خود باشید و زیباتر دیده شوید.

دوبار در هفته و قبل از رفتن به حمام، این روغن ها را استفاده کنید تا تاثیر آنها بر رویش مجدد موهایتان را، خیلی سریع ببینید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید، از شما متشکریم.