به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

راهنمای انتخاب بهترین شامپوی سر

انتخاب بهترین شامپوی سر

خرید و انتخاب شامپوی سر می تواند یک تلاش گیج کننده باشد. اینکه شامپوی سر نرم کننده یا غیر نرم کننده، آبرسان، دارای خاصیت تقویت کنندگی ، صاف کنندگی ، و غیره هستند یا خیر، همه مواردی هستند که روی توضیحات شامپو ها درج شده اند.

اما به راستی کدام یک برای موی سر مناسب است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، مکان درستی را انتخاب کرده اید. سایت Oil-ir.com راهنمای کاملی را برای شما فراهم کرده است، تا بتوانید بهترین شامپوی سر را تهیه کرده و از تغییر شامپو برای تقویت مو و رسیدگی بهتر به بهداشت مو عبور کنید.

فرمولاسیون شامپوی سر را جهت بهداشت مو جدی بگیرید.

قبل از انتخاب شامپوی سر مناسب، باید بدانید که این شامپو چه کاری انجام می دهد، چگونه باید از آن استفاده کنید، و چه ارتباطی با نوع مو و پوست سر شما دارد؟ منظور از بهداشت مو این است که شامپوی سر مورد نظر برای تمیز کردن مو و پوست سرتان از کثیفی، و  روغن های طبیعی چطور عمل می کند.

باید به خوبی آگاه باشید که شامپو مورد نظر برای پوست سر شما طراحی شده است و ریشه مو به همراه ساقه آن به طور یکسان پاکسازی شود. اگر چه پاکسازی ریشه و پوست سر اهمیت ویژه تری دارد. اگر پوست سرتان چرب است و ساقه موهایتان خشک (یک ترکیب معمول) باید شامپویی را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای پوست سر چرب باشد و از سویی دیگر حاوی نرم کننده باشد؛ تا برای ساقه موهایتان به طور ویژه عمل کند.

انتخاب شامپوی سر مناسب برای پوست سر چرب

اگر پوست سر شما بسیار چرب است، احتمالا انتخاب شامپوی سر چرب یک دردسر همیشگی است، و عمدتاً مجبورید نوع آن را تغییر دهید. شستن روزانه (حتی دو بار به صورت روزانه) برای افرادی که سعی می کنند کنترل تعادل چربی را روی موهایشان ایجاد کنند امری رایج است و این موضوع به دلیل عدم انتخاب درست شامپوی سر صورت می گیرد.

چرا که شستشو روزانه برای سلامت مو ها چندان خوشایند نیست. و اگر شامپوی سر متناسب با پوست سرتان انتخاب کنید نیاز به دوش گرفتن روزانه را هم نخواهید داشت. نکاتی که در این رابطه باید بدانید این است که:

  • از شامپوی سر حاوی مرطوب کننده برای موهای صاف یا مجعد فاصله بگیرید. این دست شامپو ها مقدار زیادی رطوبت به پوست سر چرب تان اضافه می کنند و بس.
  • روی برچسب شامپوی سر مورد نظر را به دقت بخوانید. به دنبال محصولاتی باشید که به حجم دهی، تقویت و یا توازن اشاره می‌کنند. این محصولات غیر مرطوب کننده به موثرترین حالت ممکن روغن اضافی را از روی پوستتان حذف می کنند.
  • شامپو های درخشان کننده مو می توانند کمک بزرگی برای شرایط فوق العاده روغنی پوست سر باشن ، اما مراقب باشید از آنها بیش از حد استفاده نکنید تا پوست سرتان خشک نشود. خشکی پوست می تواند باعث تولید بیشتر روغن و سبوم شود.
  • یک شامپوی سر دو گانه را امتحان کنید. شامپو دوگانه برای شستن موهای شما با دو نوع تاثیر مختلف برای هدف قرار دادن نیازهای مختلف مو مناسب است. این نوع شامپوی سر از یک فرمول خاص برای شستشو پوست سر چرب استفاده کرده، و سپس با یک فرمول متفاوت برای شستن ریشه‌های مو بسیار جالب عمل می کند.
  • تمرکز بر روی شستشوی کف سر و ریشه موی چرب به جای ساقه اثرگذاری بهتری را از قبال یک شامپوی سر مناسب در اختیارتان قرار می دهد.
  • بعد از شامپو زدن، از اعمال نرم ‌کننده مو روی پوست سر خود اجتناب کنید. تاثیر نرم کننده ها و مواد شیمیایی بر روی سلامت مو و پوست چرب بسیار نامناسب است. در عوض، روی محور میانی ساقه ها و انتهای موهایتان نرم کننده بزنید تا تاثیر لازم را دریافت کنید.

شامپوی مناسب سر

شامپوی سر چرب

انتخاب شامپوی سر برای پوست خشک

هنگامی که پوست سر شما بدون رطوبت، حالت خارش یا پوسته پوسته است، انتخاب شامپوی سر خشک مناسب می تواند اولین تدبیر دفاعی در برابر شرایط ناراحت کننده و گاهاً شرم آور باشد؛ که ممکن است رخ دهد. شامپویی را انتخاب کنید که برای پوست سر خشک، مفید عمل کرده و مشکلاتتان را دو چندان نکند. این نکات را در حین انتخاب شامپوی سر مناسب برای پوست سر خشک جدی بگیرید:

  • از انتخاب شامپو های تقویت کننده یا حجمی خودداری کنید. این محصولات می توانند پوست سر شما را از رطوبت لازم پاک کنند.
  • در مورد پوست های خشکی که دچار خارش و پوسته پوسته شدن نمی شوند، به دنبال شامپو هایی باشید که باعث رطوبت، هیدراتاسیون، دارای اثر صاف کنندگی هستند. این محصولات باعث حفظ رطوبت می شوند و می توانند برای پوست سرتان مفید باشند.
  • اگر پوست سر تان بسیار خشک، خارش دار یا پوسته پوسته است؛ شامپوهایی را که مخصوص موهای های خشک فرموله شده اند در نظر بگیرید. برای رفع خشکی حداکثری موهایتان می توانید از شامپوی گیاهی یا بهترین مکمل های کشف شده برای تقویت مو استفاده نمایید.
  • از شامپوهایی که حاوی سولفات ها هستند، دوری کنید چرا که برای این نوع پوست سر مضر بوده و موها را بیش از پیش خشک می نمایند.

انتخاب بهترین شامپوی سر بر پایه نوع مو نرمال

زمانی که پوست سر تان نه خیلی خشک و نه خیلی چرب است، می‌توانید هر نوع شامپوی سر نرمال را با نتایج مورد نظر خود انتخاب کنید:

  • شامپوی سر حاوی مرطوب کننده / آبرسان: برای افزودن رطوبت، درخشش و نرمی به مو بسیار عالی است. برای موهای ضخیم، مجعد، یا زبر که فاقد رطوبت است، نیز خوب عمل می کند.
  • شامپوی سر حجمی: اگر به فکر تقویت موهای خود هستید شامپوی حجمی، گزینه ای عالی به شمار می آید.
  • شامپو تقویت کننده یا مستحکم کننده مو: برای موهای آسیب دیده، رنگ شده، ضعیف یا شکننده مناسب است. این نوع شامپوی سر معمولاً حاوی پروتئین اضافی است که برای بهبود وضعیت مو عالی می باشد.
  • شامپو متعادل کننده: به طور معمول گزینه خوبی برای موهای نرمال است. چرا که نه چندان مرطوب کننده است، و نه موهایتان را خشک و زمخت می کند.
  • شامپوی سر مو لخت: به طور معمول غنی از مرطوب کننده های اضافی و مواد نرم کننده است، که به تقویت کوتیکول کمک کرده و گزینه خوبی برای موهای نرمال محسوب می شود.
  • شامپو مو مجعد: دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که بدون اینکه حجم موها کم شود آنها را پرپشت و درخشان خواهد کرد.

شامپوی گیاهی سر

شامپوی سر نرمال

انتخاب شامپوی سر مخصوص موهای رنگ شده

اگر موهایتان رنگ شده باشد، باید یک شامپوی سر مناسب را در نظر بگیرید که به طور ویژه برای موهای رنگ‌ شده طراحی شده باشد. این دست شامپو ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که ملایم‌تر باشند و حاوی مواد اولیه برای ذخیره‌ سازی و حفظ رنگ باشند.

هدف این نوع شامپوی سر تقویت مناطق ضعیف در شفت (ساقه) مو است که در نتیجه رنگ کردن، صاف کردن و موارد مشابه به وجود می‌آیند. برای استفاده هرچه بهتر باید به دنبال شامپوهایی بر پایه پروتیین و یا آمینو اسیدها باشید.

متاسفانه، موهای بیش از حد رنگ شده ممکن است ریشه‌های چربی داشته، و در عین حال خشک بودن سر مو و ساقه ها این تعادل را برهم بزند. بنابراین شستن آن می‌تواند امری دشوار باشد. در عین حال شما باید ریشه‌ها را با شامپوی سر تمیز کنید، در حالی که رطوبت رسانی به ساقه مو را هم نباید فراموش کنید. در این مورد بهتر است، هر روز موهای خود را با شامپویی که برای موی طبیعی درست شده، بشوید. سپس روی تمیز کردن پوست سر تمرکز کنید. و در نهایت از یک نرم‌کننده قوی تنها در میانه ساقه و انتهای مو استفاده کنید.

بهترین شامپوها برای شوره سر کدام است؟

بهترین راه حل برای شوره سر، استفاده از محصولاتی است که سه عمل مهم را برای شما انجام می دهند. این انتخاب به این دلیل است که قارچ های موجود در پوست سر می تواند با یک شامپوی سر منفرد سازگار شده و همچنان شاهد شوره سر باشید. بنابراین شامپویی را انتخاب کنید که:

  1. حاوی اسید سالیسیلیک برای لایه برداری است.
  2. حاوی سولفید سلنیوم برای آرام کردن پوست سر است.
  3. حاوی روی پیریتیون، ضد قارچ است.

قطع ریزش مو یا شامپوی سر

تقویت مو

 تعداد دفعات شامپو زدن بهینه به چه میزان است؟

اگر موهای شما به تمیز شدن عمقی نیاز دارد، یک بار در هفته از یک شامپوی سر مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید موهای خود را با مخلوطی از قسمت های مساوی سرکه سیب و آب بشویید تا به حل شدن سلول های مرده و رشد آن در پوست سر خود کمک کنید.

انتخاب شامپوی سر مناسب علاوه بر فاکتور های گفته به سازگاری هرچه بهتر موهای شما نیز مرتبط است. بنابراین به جای توجه به نوع برند و شرکت سازنده بر سلامت و پاکیزگی موهای خود اهمیت دهید تا بتوانید نتیجه دلخواه را روی سرتان مشاهده کنید. ذکر این نکته ضروری است که شامپو مناسب موها را بیش از حد خشک نکرده یا آنها را نیمه چرب به همراه آلودگی های محیطی رها نمی کند. شامپوی سر مناسب موهای شما را شاداب و خوش حالت در یک وضعیت مناسب حفظ خواهد کرد.

روش No-Poo برای شستشو موها چیست؟

برخی از افراد که موهای خشک ، فرفری، دارند به روش no-poo یا Co-Washing، مراجعه می کنند. این روش بدان معنی است که از شامپو های عادی و مرسوم شیمیایی بسیار کم استفاده شده (که می تواند موهای روغن طبیعی آن را محو کند) و در عوض از محصولات طبیعی (که موها را نرم و آبرسانی می کند) استفاده می شود. استفاده از محصولاتی که ارگانیک هستند و برای محافظت مو طراحی شده اند در این روش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر شامپوی سر روی شادابی مو

بهداشت مو

انتخاب شامپوی سر گیاهی مناسب برای شستشو موها

با اینکه هدف اکثریت مردم گرایش به سمت استفاده از محصولات طبیعی است، پس بد نیست که مزایای محصولات طبیعی نظیر شامپوی سر را هدف قرار دهیم و به سلامت پوست سر و ساقه موها کمک نماییم. با اینکه مزیت شامپو ها و محصولات طبیعی به نسبت محصولات شیمیایی کاملاً اثبات شده است اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم، کنترل چربی پوست و توجه به فولیکول های مو با کمک شامپوی سر طبیعی بسیار تخصصی تر و با آسیب کمتری صورت می گیرد.

شامپو فول گیاهی دو فاز میکس قابل تهیه از oil-ir.com به همین منظور ساخته شده است. شما مجبور نیستید که از روش No-poo و یا دیگر موارد مشابه استفاده کنید. حتی نیاز به پرداخت هزینه برای شامپو ها و نرم کننده های تجاری نیز نخواهد بود. این شامپوی سر طبیعی با خواصی نظیر

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تنظیم چربی پوست سر و کنترل غدد لایه اپیدرم موی سر
  • حالت دهی و حجم دهی به موها
  • غلظت کافی

و غیره به رشد، تقویت و پاکسازی کامل موهایتان کمک می کند. این شامپوی سر با کاربرد سه گانه برای موهای چرب، خشک و نرمال نیاز شما به محصولات مضاعف را از بین برده و موهایی درخشان را به ارمغان خواهد آورد.