به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

روغن مو – بهترین روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو

تاثیر روغن افزایش ضخامت مو

روغن مو – بهترین روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو

هم خانمها و هم آقایان دوست دارند که موهایی ضخیم و پرپشت داشته باشند؛ اما این روزها به دلیل مشکلات تغذیه ای، استرس، فشار کاری و عوامل ارثی، بیشتر افراد دچار ریزش مو شده اند.

بسیاری از افراد برای حل مشکل ریزش مو به پزشک مراجعه می کنند و دارو و آمپول های تقویتی دریافت می کنند تا موهایی پرپشت تر و سالم تر داشته باشند؛ نکته مهم این است که این روش درمانی، همیشه بی خطر نیست و عوارضی به دنبال دارد. بهترین گزینه برای تقویت ریشه مو و ضخیم تر شدن موها، استفاده از روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو است. در این نوشته می خواهیم شما را با روغن مو یا همان روغن افزایش ضخامت مو آشنا کنیم و خوشحال می شویم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

روغن مو

چرا بهتر است از روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو ها و پرپشت شدن آنها استفاده کنید؟

یکی از بهترین گزینه برای تقویت و افزایش  طبیعی ضخامت مو ، استفاده از روغن افزایش ضخامت مو است.مقدار زیادی ویتامین، اسید چرب، املاح و مواد مغذی در روغنهای گیاهی وجود دارد. به همین دلیل است که این روغنها می توانند ریشه موهای شما را به خوبی تغذیه کرده و نیازهای موهای شما را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید : اصول نگهداری ریش و سبیل با روغن گیاهی برای ریش

معرفی بهترین روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو

  • روغن مو بادام تلخ:

    یکی از بهترین های روغن افزایش ضخامت مو ، روغن بادام تلخ است. این روغن باعث چرب شدن و لطیف شدن موهای خشک و پوست سر می شود. پروتئین هایی که در روغن بادام تلخ وجود دارند باعث بازسازی سطح پوست می شود.
    روغن بادام تلخ باعث شادابی، لطافت، درخشندگی و مقاومت موهای شما می شود. این روغن طبیعی را می توانید به صورت مستقیم روی موها و پوست سر خود بمالید یا آن را داخل شامپوی خود بریزید و استفاده کنید.

  • روغن مو نارگیل:

    روغن نارگیل، یکی از روغنهای گیاهی فوق العاده عالی برای تقویت و پرپشت شدن موهای شما است. روغن نارگیل از گوشت داخلی میوه نارگیل تهیه می شود. روغن نارگیل خالص باعث رفع خشکی پوست و موی شما می شود و خاصیت رطوبت بخشی فوق العاده ای دارد.
    روغن نارگیل، کمبود پروتئین های موها را جبران می کند و با این کار، ساقه موها را ضخیم تر می کند. اگر می خواهید موهایی پرپشت، نرم و بدون موخوره داشته باشید، از روغن نارگیل استفاده کنید.
    بسیاری از متخصصان، استفاده از روغن نارگیل را برای رفع آسیب دیدگی موها و قطع پوسته پوسته شدن کف سر پیشنهاد می کنند. برای دیدن نتایج شگفت انگیز روغن نارگیل، هفته ای یک بار روغن نارگیل را قبل از خواب به پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی سر شما بماند. صبح بعد از بیدار شدن، موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

ترکیبات روغن افزایش ضخامت مو

  • روغن زیتون:

    روغن زیتون، یک گزینه عالی برای سلامتی پوست و موی شما است. در روغن زیتون، مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند. روغن زیتون، به صورت عمیق در موهای شما نفوذ می کند و باعث مرطوب شدن و حالت گرفتن موهای شما می شود. اگر موهای شما خشک و شکننده است، روغن زیتون می تواند به شما کمک کند تا موهای نرم و مرطوب داشته باشید. برای خرید روغن زیتون اصل و باکیفیت، بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و این روغن طبیعی را تهیه کنید.

  • روغن کرچک:

  • شاید همه بو و غلظت روغن کرچک را دوست نداشته باشند؛ اما این روغن طبیعی، خواص درمانی و زیبایی بی نظیری دارد. با کمک روغن کرچک می توانید موهای خود را تقویت کرده و سرعت رشد آنها را افزایش دهید. همچنین روغن کرچک، خشکی موهای شما را درمان می کند و موخوره ها را به صورت کامل از بین می برد.
  • روغن سیاه دانه:

    روغن سیاه دانه، کاربرد زیادی در ساخت محصولات مراقبت از پوست و مو دارد. روغن سیاه دانه، یک تقویت کننده گیاهی عالی برای موهای شما است که جلوی ریزش موها را می گیرد و ساقه و ریشه موها را تقویت می کند. این روغن را می توانید به صورت مستقیم به پوست سر خود بزنید و سپس موها را ماساژ دهید.

 

  • روغن هسته انگور:

    روغن هسته انگور، ترکیبی فوق العاده برای تقویت موهای شما است. آنتی اکسیدان و ویتامین E موجود در روغن هسته انگور، باعث فعال شدن مجدد رشد پیاز مو می شود. این روغن گیاهی را روی پوست سر ماساژ دهید تا موهای شما تحریک شوند و رشد مجدد آنها آغاز می شود.

زوغن مو هسته انگور

بیشتر بخوانید : 7 توصیه طب سنتی برای رویش مجدد مو

 

  • روغن مورد:

    برگ مورد، یکی از مهم ترین گیاهان دارویی به شمار می رود. در دوران قدیم، از روغن مورد برای تقویت و افزایش ضخامت مو استفاده می شد؛ البته این روغن هنوز هم بسیار پرکاربرد است. با کمک روغن مورد می توان شوره سر، خارش، التهاب، موخوره و ریزش مو را به صورت کامل از بین برد. یکی از ویژگی های بسیار عالی روغن مورد این است که قارچها و باکتریهای پوست سر را به صورت کامل از بین می برد.

  • روغن فندق:

    روغن فندق خالص، تاثیر بسیار خوبی روی افزایش ضخامت مو و رشد موهای سر، ابروها و مژه شما می گذارد. این روغن را به پوست سر خود و موهایتان ماساژ دهید تا شاهد نتایج قطعی این ترکیب گیاهی باشید.

  • روغن جوجوبا:

    روغن جوجوبا، در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود. غلظت این روغن زیاد است؛ اما به سرعت جذب پوست یا مو می شود. استفاده از روغن جوجوبا باعث مرطوب شدن و نرم شدن پوست و موی شما خواهد شد و موهای شما را بسیار شفاف و درخشان خواهد کرد. اگر به ریزش مو دچار هستید، از روغن جوجوبا استفاده کنید تا این مشکل شما برطرف شده و شاهد پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای خود باشید.

  • روغن رزماری:

    رزماری، یکی از خاص ترین گیاهان در طبیعت است. بوی روغن رزماری گرم و جذاب است و تاثیر مثبتی روی اعصاب می گذارد. روغن رزماری، یک روغن گیاهی محرک است؛ در نتیجه ماساژ دادن پوست سر با این روغن، باعث سلامتی پوست سر و موها می شود و ریزش موها را متوقف می کند.

  • روغن کنجد:

    شاید تا به حال، کاربرد روغن کنجد در پخت و پز را دیده باشید؛ اما باید بدانید که روغن کنجد برای سالم نگه داشتن موها نیز کاربرد زیادی دارد. این روغن طبیعی، یکی از بهترین روغن افزایش ضخامت مو محسوب می شود که نتایج بی نظیری دارد.

در این نوشته با تعدادی از بهترین های روغن افزایش ضخامت مو آشنا شدید. این روغنهای طبیعی را می توانید قبل از حمام به پوست سر خود بمالید و موهای خود را با آنها ماساژ بدهید و بعد از حدود 2 ساعت به حمام بروید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما ممنونیم. امیدوار هستیم نکات خوب و مفیدی را یاد گرفته باشید.

wikipedia