به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

راهنمای انتخاب و خرید روغن گیاهی مو

موهای سالم، پرپشت و درخشان تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری هر فرد دارند. همه به دنبال راهی برای بهتر کردن وضعیت موهای خود هستند و در این راه از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند. البته جلوه ظاهری موها و حجم آن‌ها تا حدود زیادی به عوامل ژنتیک بستگی دارد اما با استفاده از بعضی از محصولات می‌توان تا حدودی به بهبود وضعیت موها کمک کرد.

شامپوهای متنوع، انواع ماسک مو، مکمل‌های دارویی و … همه برای تقویت و زیباسازی موها به کار می‌روند اما به عنوان یکی از بهترین راه‌ها در این زمینه می‌توان به خرید روغن گیاهی مو اشاره کرد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر سلامت موها، به ویژه تاثیر روغن‌های گیاهی بر موها و باید و نبایدهای خرید روغن گیاهی مو می‌پردازیم.

عوامل موثر بر سلامت موها

از عامل ژنتیکی که بگذریم، عوامل متعددی روی سلامت و زیبایی موها تاثیر می‌گذارند. کمبود مواد مغذی در بدن، مجاورت با آب دریا و استخر به مدت طولانی، آلودگی هوا، مصرف بعضی از داروها، افزایش سن و … همه باعث ریزش مو و کدر و ضعیف شدن ساقه موها می‌شوند.

روغن رویش مجدد مو و جلوگیری از ریزش

مسئله دیگری که باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود، استفاده بیش از حد از رنگ، دکلره و دیگر مواد شیمیایی است. حرارت دادن به موها از طریق سشوار و اتوی مو نیز موجب آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

شاید بتوان گفت بعد از ژنتیک، تغذیه مهمترین عامل موثر بر وضعیت موها است. افرادی که در رژیم غذایی خود از انواع پروتئین، میوه‌ها و سبزیجات تازه، کربوهیدرات‌های مفید، چربی‌های مفید و آب فراوان استفاده می‌کنند، موهای سالم‌تر و پرپشت‌تری خواهند داشت. در مقابل، افرادی که سوء تغذیه دارند، از فست فودها و غذاهای مضر استفاده می‌کنند یا سیگار می‌کشند، به موها و البته تمامی بخش‌های بدن خود آسیب خواهند رساند.

چنان که می‌بینید، موهای ما تقریبا هر روز در معرض آسیب هستند و باید با استفاده از تقویت‌کننده‌ها یا انتخاب و خرید روغن گیاهی مو به آن‌ها کمک کنیم.

استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت و رویش مجدد مو

از گذشته تا کنون، روغن‌های طبیعی و گیاهی یکی از بهترین راه‌های تقویت و رویش مجدد مو محسوب می‌شده‌اند. معمولا در شهرها و مناطق مختلف روغن‌هایی که از محصولات همان ناحیه گرفته شده بود، برای تقویت پوست و مو استفاده می‌شد. تاثیر شگفت‌آور روغن‌های گیاهی به صورت تجربی به اثبات رسیده است و علم امروز نیز آن را تایید می‌کند. به طوری که امروزه پایه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی را روغن‌های گیاهی تشکیل می‌دهند.

روغن گیاهی برای ریش آقایان

 این مواد طبیعی، هر یک با ویژگی‌های خاص خود، از راه‌های گوناگونی بر بهبود کیفیت موها تاثیر می‌گذارند. خرید روغن گیاهی مو هم به منظور تقویت ساقه موها و درمان زبری و خشکی آن‌ها و هم برای درمان ریزش مو و تقویت ریشه آن‌ها انجام می‌شود.

بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت و رویش مجدد مو

هنگامی که برای خرید روغن گیاهی مو مراجعه می‌کنید، با فهرست بلند بالایی از روغن‌های مفید مواجه می‌شوید. هر یک از این روغن‌ها خواص ویژه‌ای دارند. در ادامه با بعضی از بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت و رویش مجدد موها آشنا می‌شویم.

یکی از خوشبوترین روغن‌های گیاهی که می‌توانید روی موهای خود استفاده کنید، روغن نارگیل است. این روغن در هوای سرد حالت جامد دارد و با حرارت دیدن به مایع تبدیل می‌شود. روغن نارگیل بسیار نفوذپذیر است و کاربرد بسیاری در رطوبت‌بخشی به پوست و مو دارد. به این ترتیب مانع شکنندگی موها و موخوره می‌شود. این روغن پروتئین مورد نیاز موها را نیز تا حدودی تامین می‌کند و اگر به صورت مرتب پوست سر را با آن ماساژ دهید، می‌تواند شوره را نیز درمان کند.

روغن افزایش ضخامت مو

روغن دیگری که می‌توانیم برای تقویت و رویش مجدد موها از آن استفاده کنیم، روغن هسته انگور است. روغنی سرشار از آنتی اکسیدان که روی پیاز مو تاثیر مثبتی دارد و رشد آن را سرعت می‌بخشد.

روغن کنجد هم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است، موها را مرطوب و پوست سر را تقویت می‌کند و استفاده بسیاری در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.

یکی دیگر از روغن‌های گیاهی برای تقویت و رویش مجدد مو، روغن آرگان است. این روغن از گذشته‌های بسیار دور مورد استفاده مردم مراکش بود اما در سال‌های اخیر در سراسر جهان شناخته شده است تا جایی که امروزه آن را طلای مایع می‌نامند. مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب امگا 6 و 9، ویتامین ای، لینوئیک اسید و … در روغن آرگان موجود هستند که تاثیر بسیار مثبتی روی پوست و مو می‌گذارند. مواد مغذی موجود در این روغن، باعث احیای مجدد سلول‌ها می‌شوند و رطوبت را به پوست و مو بازمی‌گردانند.

گیاه مورد نیز از گذشته برای تقویت و رویش مجدد مو مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برگ این گیاه و روغن آن در بسیاری از ترکیب‌های سنتی تقویت و رویش مجدد مو حضور دارند. مورد عوامل حساسیت‌زا، باکتری‌های مضر، قارچ‌ها و التهاب‌های پوست سر را از بین می‌برد و اثر تخریبی آن‌ها بر پیاز مو را خنثی می‌کند. روغن مورد برای درمان شوره و خارش پوست سر نیز استفاده می‌شود.

روغن رزماری نیز یک روغن معطر است که فواید بسیاری در زمینه از بین بردن شوره و رفع خشکی پوست سر دارد. به علاوه این روغن موها را تا حد زیادی نرم و حالت‌پذیر می‌کند. ویتامین بی، کلسیم و آهن موجود در این روغن موها را تغذیه می‌کند. از این روغن در رایحه‌درمانی نیز استفاده می‌شود.

روغن آویشن یک روغن گیاهی معطر دیگر است که جریان خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و به این ترتیب باعث تغذیه بهتر پیاز موها می‌شود. این فرایند در نهایت به جوان‌سازی پیاز موها و رشد بهتر آن‌ها منجر می‌شود. روغن آویشن در درمان شوره پوست سر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین برای خرید روغن گیاهی مو آویشن را فراموش نکنید چون می‌توانید شوره موهایتان را نیز درمان کنید.

 

راهنمای خرید روغن گیاهی مو برای خانم ها

اگر اهل استفاده از روغن‌های گیاهی هستید، احتمالا یک بطری روغن اسطوخودوس در خانه خود دارید. از این روغن استفاده‌های فراوانی می‌شود اما می‌توان آن برای سلامت مو نیز به کار برد. ماساژ روغن اسطوخودوس به رشد و تقویت و رویش مجدد موها کمک می‌کند. به علاوه رایحه دلپذیر و آرامش‌بخش آن برای تقویت اعصاب نیز مفید است.

فهرست روغن‌های گیاهی مفید برای پوست و مو بسیار طولانی است. روغن بادام تلخ و شیرین، روغن جوجوبا، روغن آواکادو و … هر یک خصوصیات منحصر به فردی دارند که بخشی از مشکلات مو را رفع می‌کنند. اما آیا می‌توان روغن‌ها را با هم ترکیب کرد و محصول مفیدتری به دست آورد؟

روغن‌های ترکیبی مو

از قدیم ترکیب روغن‌های مختلفی برای تقویت و رویش مجدد مو مطرح می‌شده است. برای مثال روغن هفت مغز که از دانه‌های روغنی مثل بادام، فندق، گردو و … تهیه می‌شود و برای تقویت و رویش مجدد موی سر و ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا ترکیب روغن زیتون، روغن کرچک و روغن آواکادو که سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است. این ترکیب هم رشد موها را تحریک می‌کند هم آن‌ها را نرم و ضخیم می‌کند و هم از بروز موخوره جلوگیری می‌کند.

البته برای خرید تک تک روغن‌ها و ترکیب آن‌ها با هم، باید وقت و حوصله کافی داشته باشید. می‌توانید هنگام خرید روغن گیاهی مو ترکیب‌های آماده را انتخاب کنید. با استفاده از این محصولات، خواص روغن‌های گیاهی مختلف را در کنار هم خواهید داشت و از ویژگی‌های همه آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. با استفاده از روغن‌های ترکیبی دیگر نیازی نیست از چند روغن جداگانه استفاده کنید.

خرید روغن گیاهی سوپرمیکس مو

روغن‌های ترکیبی oil.ir

برندهای مختلف روغن‌های ترکیبی مختلفی را به بازار ارائه می‌دهند. این ترکیب‌ها معمولا شامل چند نوع محدود از روغن‌ها هستند اما در محصولات oil.ir تعداد روغن‌ها بسیار بیشتر است. روغن میکس موی این برند از ترکیب عصاره 23 گیاه ساخته شده است و مخصوص درمان مشکلات ساقه موها است. روغن سوپر میکس با داشتن ترکیبی از عصاره 40 گیاه به تقویت ریشه موها می‌پردازد. بسیاری از این گیاهان کمیاب یا فصلی هستند و حتی اگر هم دسترسی به آن‌ها آسان بود، تهیه و ترکیب کردن آن‌ها با هم کار وقت‌گیری می‌شد.

با خرید روغن گیاهی سوپرمیکس مو و میکس مو می‌توانید موهایی با ریشه قوی و ساقه سالم و زیبا داشته باشید.

خرید روغن کیاهی میکس مو

روش استفاده از روغن مو

روغن‌ها را با روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و این روش‌ها به نوع روغن نیز بستگی دارند.

یکی از روش‌های مناسب تقویت و رویش مجدد مو، استفاده از روغن گرم است. در این روش بیشتر از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده می‌شود. به این ترتیب که روغن را اندکی حرارت می‌دهند و سپس به آرامی روی پوست سر و ساقه موها ماساژ می‌دهند. در مرحله بعد باید موها را با کلاه و حوله بپوشانید. گرما باعث می‌شود روغن بیشتر به موها نفوذ کند و تاثیر بیشتری داشته باشد. پس از چند ساعت می‌توانید موها را بشویید.

در یک روش دیگر، روغن را با استفاده از قطره چکان روی پوست سر می‌ریزید و با نوک انگشتان پخش می‌کنید. سپس با استفاده از یک شانه دندانه درشت، که بهتر است چوبی باشد، پوست سر را برای مدت کوتاهی ماساژ می‌دهید. با این کار جریان خون در سطح پوست افزایش می‌یابد. این روش در مواردی استفاده می‌شود که قصد تقویت ریشه موها را داشته باشید.

روش بعدی بیشتر برای رفع خشکی و شکنندگی و موخوره استفاده می‌شود. در این حالت پس از شستن موها و زمانی که هنوز کمی نم‌دار هستند، چند قطره روغن روی کف دست خود می‌ریزید و ساقه موها را به آن آغشته می‌کنید.

یکی از مشکلاتی که در استفاده از روش دوم به وجود می‌آید، چربی باقی‌مانده روی موها است که برای بعضی از افراد آزاردهنده است. در واقع روغنی برای ساقه موها بهتر است که به درون آن‌ها نفوذ کند و مرطوب‌شان کند نه این که روی مو باقی بماند. یکی از ویژگی‌های مثبت روغن میکس همین است. وقتی این روغن را به موهای نم‌دار خود زدید، می‌توانید آن‌ها را با سشوار حالت دهید. حرارت باعث می‌شود روغن بیشتر به موها نفوذ کند و حالت شاداب و مرطوب به آن‌ها می‌دهد.

بعضی از روغن‌ها را نیز می‌توان با شوینده‌ها ترکیب کرد. برای مثال اضافه کردن چند قطره روغن درخت چای به شامپو، تاثیر بسیاری در رفع خارش پوست سر و درمان شوره خواهد داشت.

نکات پایانی برای انتخاب و خرید روغن گیاهی مو

  • روغن‌ها را با توجه به نوع موهای خود انتخاب کنید. مثلا اگر پوست سر چربی داشته باشید، استفاده از روغن‌های سنگینی مانند هفت مغز ممکن است بیشتر باعث ریزش مو بشود.
  • کلید هر درمانی، تداوم است. به ویژه اگر برای درمان ریزش مو از روغن‌های ترکیبی یا تکی استفاده می‌کنید، دوره درمان را کامل کنید.
  • در کنار روغن‌درمانی، از شامپوها و شوینده‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید تا تاثیر روغن‌ها خنثی نشود.
  • تا حد امکان از انجام کارهایی که تاثیر مخربی روی موها می‌گذارند، مانند فر دائم، دکلره و …، پرهیز کنید.
  • اگر در پوست سر یا موهای خود مشکل خاصی دارید، بهتر است قبل از خرید روغن گیاهی مو با یک پزشک یا کارشناس متخصص مشورت کنید.