به صفحه های اینستاگرام ما بپیوندید
×

چگونه با روغن های طبیعی، ضخامت مو های خود را افزایش دهیم؟

افزایش ضخامت مو

شاید بعضی از افراد را دیده باشید که از بدو تولد موهایی ضخیم و پرپشت داشته اند! افزایش ضخامت مو  باعث می شود که زیباتر دیده شوید. همچنین نگهداری از موهای ضخیم بسیار راحت تر از موهای نازک است و آسیب کمتری می بینند.

شاید شما هم زمانی موهای ضخیم و پرپشتی داشتید، اما حالا دیگر خبری از آن موهای ضخیم و پرپشت نیست و از نازک شدن موها و کم پشتی آنها رنج می برید!

عوامل بسیاری در کاهش ضخامت مو و نازک شدن تار مو تاثیرگذار هستند. مثلا محیط زندگی، افزایش سن، استرس و استفاده از شامپوهای نامرغوب باعث می شود که ضخامت مو  تغییر کند و موهای شما نازک تر و ضعیف تر شوند.

اما چگونه می توان موها را ضخیم کرد؟ یکی از بهترین و قطعی ترین روش های موثر برای افزایش ضخامت مو ، استفاده از روغن های گیاهی است. با کمک روغن های گیاهی ضخامت مو، شما می توانید خودتان در منزل دست به کار شوید و با هزینه ای کمتر، سلامتی و زیبایی را به موهایتان برگردانید.

در این نوشته قرار است شما را با روغن های گیاهی موثر برای افزایش ضخامت مو آشنا کنیم، پس اگر به دنبال خرید روغن های گیاهی برای افزایش ضخامت مو هستید، این نوشته را تا انتها دنبال کنید.

روش های رشد و ضخامت مو

معرفی روغن های گیاهی برای ضخامت مو

روغن اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس، در افزایش سرعت رشد مو بسیار موثر است. این روغن طبیعی مانع از ریزش مو می شود و تار موهای شما را تقویت می کند. اگر موهای شما در اثر مشکلاتی مانند استرس، بی خوابی و نگرانی دچار ضعف و کم پشتی شده است، با کمک روغن طبیعی اسطوخودوس می توانید این مشکل را برطرف کنید. روغن اسطوخودوس بوی شیرین و نرمی دارد و برای اعصاب شما نیز بسیار عالی است.

روغن بادام:

روغن بادام، یکی از روغن های مفید برای سالم نگه داشتن پوست و مو است. روغن بادام سرشار از ویتامین E، آنتی اکسیدان، منیزیم و فسفر است. این روغن گیاهی، موهای شما را نرم و تقویت می کند. اگر روغن بادام را به پوست سر خود بمالید، تمام باکتری ها و قارچ های موجود در پوست سر شما از بین می رود و شوره سرتان تنظیم خواهد شد. در نتیجه این روغن در افزایش ضخامت موی شما نقش مهمی خواهد داشت. با کمک روغن بادام شما می توانید به پوست سر و فولیکول های موی خود آبرسانی کنید و موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنید. اگر موهای شما نازک و وز است، استفاده از روغن بادام را به شما توصیه می کنیم.

روغن رزماری:

اگر در خانواده خود سابقه کم مویی و ریزش مو دارید، با کمک روغن رزماری، می توانید این مشکل را برطرف کنید. رزماری گردش جریان خون را بیشتر می کند و پوست سر شما را سالم نگه می دارد. روغن رزماری در افزایش رشد مو، درمان ریزش مو و افزایش ضخامت مو ، از هر روغن دیگری بهتر است. اگر در هفته دو بار، پوست سر خود را با روغن رزماری ماساژ دهید، از ریزش موهای خود جلوگیری می کنید و شاهد افزایش ضخامت موهای خود خواهید بود.

روغن گل شمعدانی:

روغن گل شمعدانی، ریزش مو را متوقف کرده و باعث تقویت موهای شما می شود. شما می توانید روغن شمعدانی را با روغن نارگیل یا روغن جوجوبا ترکیب کرده و سپس استفاده کنید.

روغن نارگیل:

یکی دیگر از روغن های گیاهی مفید برای ضخامت مو ، روغن نارگیل است. روغن نارگیل تمام مواد موردنیاز مو را در اختیار موها می گذارد و باعث می شود تار موهای شما ضخیم و مقاوم شوند. این روغن گیاهی خوشبو را به صورت مداوم استفاده کنید تا شاهد تاثیر آن روی موهای خود باشید.

روغن بابونه:

روغن بابونه، هم سرعت رشد موها را افزایش می دهد و هم تار موهای شما را تغذیه می کند. با ماساژ پوست سر با روغن بابونه، شاهد ضخیم شدن موهای خود خواهید بود.

روغن آویشن:

یکی دیگر از روغن های گیاهی موثر برای افزایش ضخامت مو، روغن آویشن است. روغن آویشن، جریان خون زیر پوست را افزایش می دهد. اگر موهای شما ریزش دارند و نازک شده اند، از روغن آویشن برای درمان ریزش موی خود استفاده کنید. همچنین روغن آویشن به ضخیم شدن موهای نازک کمک می کند. روغن آویشن خواص ضد باکتریایی هم دارد و برای شوره سر مفید است.

روغن چوب سدر:

روغن چوب سدر، یکی از روغن های مفید برای ضخیم شدن موها است. با کمک روغن چوب سدر می توانید ریزش موهای خود را متوقف کنید و تار موهای خود را تقویت کنید. شما می توانید روغن چوب سدر را با روغن نارگیل، روغن آویشن، روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری ترکیب کرده و روی سرتان ماساژ دهید. بعد از شش الی هفت ماه استفاده از روغن چوب سدر، شاهد ضخیم شدن تار موهای خود خواهید بود.

روغن انگور فرنگی:

انگور فرنگی یا خارتوت، گیاهی است که در ایران رشد می کند. روغن انگور فرنگی باعث بهبود گردش خون پوست سر شما می شود. با کمک روغن خارتوت، می توانید مشکل شکنندگی و نازکی موهای سرتان را به صورت کامل برطرف کنید.

روغن جوجوبا:

یکی دیگر از روغنهای گیاهی موثر برای افزایش ضخامت مو ، روغن جوجوبا است. روغن جوجوبا باعث تغذیه فولیکول موها می شود که این موضوع، مستقیما روی افزایش ضخامت تار مو تاثیر می گذارد. اگر می خواهید موهای شما مقاوم و ضخیم شوند، در هفته 2 بار از این روغن گیاهی استفاده کنید

روغن گیاهی برای ضخامت مو

با روغن های گیاهی موثر برای ضخامت مو آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

اگر می خواهید از این کار نتیجه بگیرید و شاهد افزایش ضخامت موهای خود باشید، باید در استفاده از این روغنهای طبیعی تداوم داشته باشید. همچنین باید روغنهای گیاهی اصل و خالص تهیه کنید؛ زیرا روغنهای بی کیفیت و ناخالص، هیچ تاثیر مثبتی روی موهای شما نمی گذارند. پس برای خرید روغنهای گیاهی مناسب برای ضخامت مو، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

امیدواریم با کمک مطالب این نوشته بتوانید موهایی ضخیم تر و پرپشت تر داشته باشید و بسیار زیباتر دیده شوید